AKI A GÉCZI
ELŐADÁSRA KÍVÁNCSI MENJEN A http://oktatas.uni.hu/20201003.htm
lapra
Inkluzió
„…közel
két évtizedes szokásunk, hogy az MSZT oktatásszociológiai szakosztály (http://oktatas.uni.hu)
évi 6 konferenciájából négyet egy-egy Educatio (R) szám köré rendez
A
mostani konferenciára azokat hívtuk előadónak, akiket az "Inklúzió" tematikus számhoz
kapcsolódva Fehérvári
Anikó főszerkesztő tanulmány-szerzőnek kért fel
Az
előadás lehet
a. az Educatio(R)-ba írt tanulmány összefoglalója vagy
b. az Educatio(R)-ba írt tanulmány valamely izgalmas részletének kifejtése vagy
c. az Educatio(R)-ba írt tanulmány kapcsán a legfontosabb dilemmákat
megvilágító, olyan vitaindító, amely (mármint a vita) a végső szöveg
elkészítésében is segíti a szerzőt vagy
d. az Educatio(R)-ba írt tanulmány témájához kapcsolódó, de abból végülis
kimaradt/kimaradó elem
A konferenciák azon az elven működnek, hogy a (tanulmányonként)
20 perces előadásokhoz 20 perces vitaidő tartozik.
Időpont:
2020.09.03 délután
A
konferenciára távkonferencia felületen kerül sor, a távkonferenciára bárnely
olyan computerről be lehet lépni, melyhez webkamera, mikrofon, hangszóró
csatlakozik, s stabil internetkapcsolattal rendelkezik.
A konferencia ingyenes, nyilvános.
Az érdeklődők 09.03. 13 h előtt
kattintsanak ide:
https://elteppk.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_bdfIo7jerDpNawB
A 13-ig bejelentkezett személyek kapnak egy zoom
linket, annak birtokában a konferencia során bármikor beléphetnek. A belépés
során a beszélgetés irányítója ellenörzi a belépési jogosultságot, ez fél
perces várakozást jelenthet.
Program
13.00. |
Megnyitó |
|
13.05. |
Forray
R. Katalin, Kozma Tamás |
Az
inklúzió mint társadalmi tett |
13.45 |
Bazsalya
Balázs - Hörich Balázs |
Iskolák
közötti egyenlőtlenségek alakulása 2010 után |
14.25 |
Varga
Aranka-Vitéz Kitti-Orsós István-Fodor Bálint-Horváth Gergely |
Különböző
társadalami hátterű egyetemisták reprezentációja az egyetemi életben |
15.05 |
Gulya
Nikoletta-Fehérvári Anikó |
Egy
lépés az inkluzív tananyagok felé: Az általános iskolai irodalmi szövegrészletek
fogyatékosság felfogásmódjának elemzése |
15.45 |
Kállai
Gabriella - Mile Anikó |
A
sajátos nevelési igényű gyermekek iskoláztatása - trendek Európában |
Az előadók és előadások részletesebb adatai:
Nevek / tudományos fokozatok / cím / tárgyszavak /
angol cím / angol tárgyszavak /
Bazsalya
Balázs - Hörich Balázs / - - - / Iskolák
közötti egyenlőtlenségek alakulása 2010 után / egyenlőtlenségek,
koncentráció, iskolaszerkezet / Changes in inequalities between schools
after 2010 / inequalities, concentration, school structure /
Forray
R. Katalin, Kozma Tamás / DSc / Az inklúzió mint társadalmi tett / inklúzió;
társadalmi rétegek; sebezhetőség / Inclusion as a social act / inclusion,
social strata, vulnerability /
Gulya
Nikoletta-Fehérvári Anikó / - - PhD / Egy lépés az
inkluzív tananyagok felé: Az általános iskolai irodalmi szövegrészletek
fogyatékosság felfogásmódjának elemzése / inkluzív tananyag;
tartalomelemzés; fogyatékosság felfogásmód / One Step Towards Inclusive
Curriculum: Analyzing the Representation of Disability in Primary School
Literature / inclusive curriculum, content
analysis, disability perception, /
Varga
Aranka-Vitéz Kitti-Orsós István-Fodor Bálint-Horváth Gergely / PhD-PhD
hallgató-egyetemi hallgató/szakkollégista-PhD hallgató-egyetemi
hallgató/szakkollégista / Különböző társadalami
hátterű egyetemisták reprezentációja az egyetemi életben / diverzitás;
inclusive excellence; felsőoktatás / Participation of Students of
Different Social Background at the University / diversity; inclusive excellence;
higher education /
Kállai
Gabriella - Mile Anikó / PhD – PhD / A
sajátos nevelési igényű gyermekek iskoláztatása - trendek Európában / sajátos
nevelési igény; Európa; együttnevelés / Special education needs - trends
in Europe / special education needs; Europe;
inclusion