Oktatáskutatás a 2020-as években . Konferencia 2022 szeptember 9-10 –én
A videobook:
Első példány
második
példány
https://archive.org/download/Conferences_SHS_2020s/Oktataskutatas_a_2020_as_evekben_20220909.mkv
https://archive.org/download/Conferences_SHS_2020s/Oktataskutatas_a_2020_as_evekben_20200910.mkv
Az online világ hatalmas lehetőségeket nyitott a
konferenciaaktivitás számára - lehetővé téve a költséges és időigényes utazás
elkerülését, lehetővé tette gyermekeikre vigyázók, vagy életkori és egészségi
okokból otthonról nehezen kimozdulók bekapcsolódását a tudományos életbe, segít
azoknak, akiknek sok elfoglaltságuk miatt ugyanaznap két városban is lenne
dolguk, s azoknak is, akik úgy döntöttek, más országban, más kontinensen
folytatják életüket , de nem akarnak a hazai szakmai életből teljesen
kikapcsolódni. Lehetővé vált, hogy akár előadásról-előadásra
eldönthessük részt veszünk-e egy konferencián, sőt - komolyabb sértődés
kockáztatása nélkül - akár menet közben is dönthetünk úgy, hogy egy előadásból
kikapcsolódunk, feleslegessé tette az intézményvezetőktől való szívesség kérést
terem-kérdésben...
Megfigyelhető ugyanakkor, hogy az oktatáskutatás szakkonferenciái egyre inkább
tematikus jellegűek. Valamilyen más "projekt" promócióját vállalják:
ilyenek az Educatio(R) tematikus számok köré szervezett konferenciák,
tanulmánykötet bemutatók, kisebb nagyobb H2020, OTKA stb
kutatások olyan időközi, vagy zárókonferenciái,
melyeket pályázatírás során vállalt be valaki.
A tudományos konferenciák eredeti funkciója - ahogy ez a 19-20 században
kialakult - némiképp más, mint a nagy kollektív projekteké: arról beszélni, ami
éppen foglalkoztatja az embert, friss felfedezéseket megosztani, újragondolni
régi dolgokat. Gondolatainkat publikálás előtt, közben, után megfuttatni szakmai
közegben. Ehhez - időről időre - kell valamiféle szabad témaválasztású
konferencia. Ahol nem a munkáltató intézményes érdekeire vagy tekintettel, nem
főnökeidre és beosztottjaidra, s nem valami projektben vállalt kötelezettségre
vagy korlátra. Csak tudományos érdeklődésedre és ambícióidra. Olyan
alkalom kell ehhez, ahol nem fenyeget az idődémon, mint a nagyobb
konferenciákon, hogy perceken belül egy másik szekció munkája veszi kezdetét.
Egyre többen vannak, akik munkahelyi viszonyaik miatt csak este vagy hétvégén
tudnak konferenciázni, de olyanok is, akiknek épp az esték és a hétvége nem
alkalmas konferenciázásra. Ezért indokoltnak tűnik nem egész napos, hanem egy
hétköznapra és egy hétvégi napra kiterjedő konferencia szervezése.
A Magyar Szociológiai Társaság Oktatásszociológiai szakosztálya és az MTA
Oktatásszociológiai albizottsága - a kelleténél ritkábban - többször szervezett
ilyen alkalmakat, még a nem online formában.
Most a Magyar Szociológiai Társaság Oktatásszociológiai szakosztálya
"Oktatáskutatás a 2020-as években"
című online konferenciájára minden társadalomkutatót szabadon választott
témával hívunk.
A konferenciát 2022 szeptember 9-10-én péntek délután és szombat délelőtt
tartjuk, nagyobb számú jelentkező esetén péntek délelőttre és szombat délutánra
is kiterjeszkedve. A 20 perces előadásokhoz 20 perces vitaidőket kapcsolva.
A jelentkezéseket június 25-ig kérjük megküldeni.
Nagy Péter Tibor
Első nap Szeptember 9
9.00
megnyitó
9 20 Ásványi
Katalin Kasza-Kelemen Kata: A fenntarthatóság oktatásának hatásai
a felsőoktatásban - Egy hazai egyetemközi kutatási együttműködés első
eredményei
10 00 Bugyi Anett: Az
iskolaválasztás hazai és nemzetközi kontextusa - Mi történik hazánkban a „suliváró” foglalkozásoktól az első osztály indulásáig?
10 40 Burány Judit Rita:
A test szerepe a
Horthy-korszak oktatáspolitikájában
11 20 Deák Dorottya: A Cyberbullying
prevenciós és korrekciós lehetőségei Magyarországon
12 00 Forray R. Katalin: Új folyamatok a cigányság rétegződésében
13 20 Gáspár Tamás - Kisgécziné Katona Borbála: Pedagógia lélektől lélekig - a Rajzos
dalolás program
14 00 ebédszünet
14 40 Vizdák Károly: A coach-szemlélet
helye a felsőoktatásban a külföldi tapasztalatok tükrében
15 20 Győri Krisztina -
Szabó Dóra - Lajos Panna: Tehetetlen szülők a digitális nevelésben - avagy egy
szisztematikus szakirodalmi elemzés eredményei a szülői digitális
nevelésről
16 00 Szilágyi Edit: Nyelvtanítás és szülői
bevonódás
Második nap
Szeptember 10
11 20 Kenyeres
Éva- Mihálykóné Orbán Éva- Mihálykó
Csaba: Páros összehasonlításokon alapuló értékelések
alkalmazása az oktatásba
12 00 Molnár Zoltán
Gábor: Kollaboráció és demokrácia a matematikaórán
12 40 Nagy Péter Tibor: Az iskolai sikeresség, mint
indikátor