A kurzust ajánló oktató: B. Kádár Zsuzsanna A kurzus keretcíme: A magyar holokauszt fő kérdései 2020 őszre A magyar holokauszt irodalom
áttekintése mellett valamennyi nemzetközi kitekintéssel végigelemezzük a
holokauszt főbb kérdésköreit: gettók és táborok, embermentés, kutatási
helyzetkép, valamint az emlékezetpolitikája. Az
oktató megközelítésmódjáról előzetesen lehet tájékozódni: "Tour Builder - Jó Pásztor
intézményei www.sztehloalapitvany.hu Széttépett
esztendők - Budapest Főváros Levéltára Holokauszt emlékoldal
www.bparchiv.hu " Hány részes a kurzus? a kurzus egy részes , egy félév alatt
teljesíthető is Az ideális
hallgató előképzettsége teológia
szakot végzett Ha ez nincs: Ha nem éri el az előző pontban
jelzett szintet akkor is jöjjön erre a kurzusra, de ha a kurzust olyan hallgató
is felveszi, akinek az előképzettsége a kívánatosnak megfelel az
irodalomjegyzék és a követelmények z utóbbi hallgatóhoz igazodnak Nyelvi követelmény: német/vagy és angol szakirodalom olvasásra képes Ha ez nincs: Ha
nem éri el az előző pontban jelzett nyelvi szintet akkor is jöjjön
erre a kurzusra, de ha a kurzust olyan hallgató is felveszi, akinek az
előképzettsége a kívánatosnak megfelel az irodalomjegyzék és a
követelmények az utóbbi hallgatóhoz igazodnak
A kurzust ajánló oktató: Bánlaky Pál A kurzus keretcíme: Cigányok
Magyarországon (történet, jelen helyzet, előítéletek) A kurzushoz kedvcsináló absztrakt: A cigányság a legnagyobb létszámú
kisebbség (becslések szerint jelenleg kb 700 000 ember). Közöttük -
különböző okokból - a szegények aránya nagyjából ötszöröse az országos
átlagnak. Az ország hátrányosabb helyzetű térségeiben élnek nagyobb
arányban. Erős előítéletek élnek velük szemben, és ez nem ritkán
munkahelyi és egyéb diszkriminációhoz is vezet. Mindez indokolja, hogy a
"cigánykérdéssel" sajátos társadalmi problémaként foglalkozzunk. Az oktató megközelítésmódjáról előzetesen
lehet tájékozódni: "Alapismeretek
cigányokról (romákról) szociális munkások számára (Wesley könyvek) B.P. - Kevy Bea: ...Szülötte
földünkön helyünk legyen... Falusi cigányok, élethelyzete; Agroinform Kiadó, Bp
1999. B.P. - Kevy Bea: Itthon
vagyunk? Falusi cigányok, élethelyzet, előítéletek, Wesley János Kiadó Bp.
2016. Bölcsőtől a
sírig. A cigány kultúra elemei (elektronikus formában honlapomon)" Hány részes a kurzus? a kurzus egy részes , egy félév alatt
teljesíthető is Az ideális
hallgató előképzettsége Felsőfokú
ismeretek magyar társadalomtörténetből. Ha
ez nincs: mindenképpen jöjjön a
kurzusra, ha nincs megfelelő előképzettsége, azt pótló irodalomjegyzéket
állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus spcikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató Nyelvi követelmény: elég
a magyar Ha ez nincs: mindenképpen jöjjön a kurzusra, ha nincs
megfelelő nyelvtudása, azt pótló irodalomjegyzéket állítok össze,
tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus specikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Blandl Borbála A kurzus keretcíme: A
transzcendentálfilozófiák története 2020
tavaszra A transzcendentálfilozófiák
Kanttól Husserl transzcendentális fenomenológiájáig a német filozófia és
szellemtörténet máig meghatározó részei. A filozófiai antropológiákkal szemben
a gondolkodás nem-empirikus, nem tapasztalati megalapozottságára helyezik a hangsúlyt.
A félév során ennek az irányzatnak az alapjaival ismerkedünk meg. a kurzus egy részes , egy félév alatt
teljesíthető is mindenképpen jöjjön a kurzusra,
ha nincs megfelelő előképzettsége, azt pótló irodalomjegyzéket
állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus spcikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató angol vagy német nyelv középszintű
ismerete mindenképpen
jöjjön a kurzusra, ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett
kurzus specikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Blandl Borbála A kurzus keretcíme: A
felvilágosodás fogalma Kanttól Foucault-ig 2020
tavaszra A felvilágosodás a modernitás
kitüntetett gondolatrendszere és egyben történeti korszaka is. E fogalom
különböző elemzéseit követjük nyomon Kant, Hegel, Adorno és Horkheimer,
Gadamer és Foucault (Was ist Kritik?) szövegeinek elemzésével. a kurzus egy részes , egy félév
alatt teljesíthető is mindenképpen jöjjön a kurzusra,
ha nincs megfelelő előképzettsége, azt pótló irodalomjegyzéket
állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus spcikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató angol vagy német nyelv középszintű
ismerete mindenképpen
jöjjön a kurzusra, ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett
kurzus specikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Blandl Borbála A kurzus keretcíme: Filozófiai
antropológiák a XX. században 2021
tavaszra A kurzus során a
transzcendentálfilozófiákkal szembeállítható filozófiai antropológiai
irányzatokkal ismerkedünk meg Husserl, Heidegger, Scheler, Plessner, Gehlen írásain
keresztül. a
kurzus egy részes , egy félév alatt teljesíthető is mindenképpen
jöjjön a kurzusra, ha nincs megfelelő előképzettsége, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett
kurzus spcikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató Az angol vagy német
nyelv középszintű ismerete mindenképpen
jöjjön a kurzusra, ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett
kurzus specikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Forrai Judit A kurzus keretcíme: Társadalmi
egyenlőtlenségek és kezelésükre tett kísérletek 2020 őszre A
különböző egyenlőtlenségek egyéni, családi és a társadalmi szinten
történő megjelenés értelmezése mindig konfliktus helyzetet teremt. Ma már
ezek az egyenlőtlenségek globalizációs méreteket ölt. Az
egyenlőtlenség normatív szabályozását intézményesített formában próbálja a
társadalom megoldani. A kérdés, hogy meg tudja-e oldani, meg akarja-e oldani, a
társadalom, illetve milyen helyet foglal el a társadalmi struktúrában,
értékrendszerében az egyenlőtlen, vagy hátrányos helyzetű egyének,
csoportok. mettől meddig húzza meg a határt az adott társadalom politikai,
szakpolitikai vezetői az egyenlőség és egyenlőtlenség határát. Az oktató megközelítésmódjáról
előzetesen lehet tájékozódni: Forrai
J: ; Memoirs of the beginnings of conductive pedagogy and András Pető.
Létra Alapítvány. 2019. 2. ed. 160. p. ISBN 78-615 -00 -5655 -5 . DOI: https://doi.org/10.32558/peto.2019
; ; Forrai J: Szex fogalmi határainak eltolódásai a serdülők szexuális
szokásaiban. Kaleidoscopehistory 2019. Vol. 10. No.18. 175-181. DOI:
10.17107/KH.2019.18.175-181; ; Forrai: Kemény Ferenc és a nemi nevelés
pedagógiai koncepciója. Magyar Tudomány 180(2019)1, 92–100 DOI: 10 .1556/ 20
65.18 0 . 2019.1; ; Forrai J:; Család nélküli leánysorsok egyik lehetséges
valósága. in: Családtörténet, családvédelem, vallás. Család egykor és ma 4.
MTA-SZTE Vallási Kultúrakutató csoport. Szeged. 2018.237-250. ISBN
978-963-306-603-4.; ; Forrai J:; Kettős tabu: fogyatékosok, szexuális
igényei kórházi ellátás alatt. ; Nővér. 2017.30 (30) 12-21.; ; Forrai J.:
A prostitúció, mint megszaladási jelenség; in: Fékevesztett evolúció. Megszaladási
jelenségek az emberi evolúcióban. Csányi Vilmos, Miklósi Ádám (szerk). Typotex,
Budapest 2010. 87-115. ISBN: 9789632792873; ; Forrai J::; Nevelőotthonban
és nevelőintézetben élő fiatalok áldozattá válása – helyzetkép.
Szerk. Majsai Tamás és Nagy Péter Tibor in: Lukács- a mi munkatársunk. Wesley
Jubileumi Kötetek. Budapest, 2009. WJLF. 114-130; ; Forrai J.: Prostitúció és
globalizáció.; Eszmélet.86.2010.145-154. ISSN 0865-2139; ; Forrai J.:
Párkapcsolat, szerelem, szex, család. Tankönyv diákok számára.(hivatalos tankönyvvé
nyilvánítva) ; Sex Educatio. Budapest. 2008. ISBN 978-963-06-3689-6. ; ; Csépe
P, Forrai J , Solymossy J.,Lökkös A.: ; Egészségügyi programok három dunántúli
megye roma közösségeiben in: Egyenlőség, egészség és a roma/cigány
közösség. ; Fundación Secretariado Gitano, Madrid. 2007. 77-81.; ;
Közösségfejlesztő és egészségügyi ismeretfejlesztő reprodukciós
program in: Egyenlőség, egészség és a roma/cigány közösség. ; Fundación
Secretariado Gitano, Madrid. 2007. 84-88.; ; Forrai J. :Ne dőlj be!
Emberkereskedelem, szexuális erőszak megelőzését célzó középiskolai
oktatási program. Budapest. második átdolgozott kiadás.59.old. Nemzetközi
Migrációs Szervezet (IOM) ISBN 92-9068-211-6. 2004.; ; Forrai J.-Lőrincz
N.: Az utcai szociális munka a prostituáltak megsegítésének szolgálatában.
Budapest. Wesley János Lelkészképző Főiskola. 2003. 1-49 old. ISBN
963 214 127 X ISSN 1586-8559 (Wesley könyvek szociális munkásoknak); ; Forrai
Judit: Értelmi sérültek érzelmi és szexuális nevelése. Szex Edukációs Alapítvány.
2003. 245.old. ISBN963 206 572 7; Hány
részes a kurzus? a kurzus egy részes ,
egy félév alatt teljesíthető is Az
ideális hallgató előképzettsége BSC
t végzett Ha ez nincs: mindenképpen jöjjön a kurzusra, ha nincs
megfelelő előképzettsége, azt pótló irodalomjegyzéket állítok össze,
tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus spcikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató Nyelvi követelmény: középfokúnál
gyengébb, de szakirodalom olvasásra képes angol Ha
ez nincs: mindenképpen jöjjön a
kurzusra, ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló irodalomjegyzéket
állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus specikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Gáspár Csaba László A kurzus keretcíme: Vallásfilozófia 2020 őszre A
stúdium kiemelkedő feladata annak bemutatása, hogy miként lehet a
vallásról gondolkodni. Erre szellemi tanulságként és gazdag példatárként
szolgál a filozófia számos vállalkozása, amely rövid történeti áttekintés
formájában kerül feldolgozásra. A történeti részt követi a szisztematikus
reflexió, amelynek során fokozatosan kidomborodik a vallási tartalmak
filozófiai reflexiójának lehetősége, határa és módszertani
szabályrendszere. A kurzus során bemutatást nyer az a szellemi-spirituális
dimenzió, amely a vallási tudat sajátos hozadéka az emberi gondolkodás számára.
Ennek tudatosítása különösen lényeges a modernitás szekuláris beállítódásának
korában. Ugyancsak kidomborítandó, hogy a vallás nem egyszerűen a
filozófiai vizsgálódás tárgya, hanem egyben minden filozófiai attitűd
korrekciója és bírálata. Gáspár
Csaba László: Isten és a «semmi». Filozófiai-teológiai tanulmányok. Harmat
Kiadó, Bp., 2000; Anyagok vallástudományhoz -filozófiához:
http://filozofia.uni-miskolc.hu/hallgatok/oktatasi-anyagok/dr-gaspar-csaba-laszlo-anyagai/ a kurzus egy részes , egy félév
alatt teljesíthető is Alapvető
filozófiai ismeretek elegendőek. mindenképpen jöjjön a kurzusra,
ha nincs megfelelő előképzettsége, azt pótló irodalomjegyzéket
állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus spcikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató Elég a magyar nyelv, mélyebb
érdeklődés esetén elsősorban német és/vagy angol szövegolvasás - és
értés szükséges. mindenképpen jöjjön a kurzusra,
ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló irodalomjegyzéket állítok össze,
tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus specikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Gedő Éva A kurzus keretcíme: A
populizmus elmélete 2020 tavaszra "Az utóbbi évtizedben
világszerte megerősödtek a populista törekvések: nemcsak Kelet-Európában,
hanem a nyugati világban is, többek között a korábban a parlamentarizmus
védőbástyájának tekintett angolszász országokban is, Nagy-Britanniában és
az USA-ban. is elérte az állami
politizálás szintjét a populista politikai irány. 2017-ben a „populizmus” szót
választották az év szavának, mint a médiában és a szaksajtóban leggyakrabban
használt szót. E jelenség
nyomán ma világszerte a populizmus problémája került a politikaelméleti
gondolkodás előterébe. Míg korábban a populizmussal kapcsolatban a
politikaelméletben az az általánosan elfogadott, közhelyszerűvé vált
előfeltevés uralkodott, hogy a populizmus jelenségét nem lehet elméleti
vizsgálat tárgyává tenni, ma már egyre inkább előtérbe kerül az a nézet,
hogy a populizmus megértéséhez és az ellene való eredményes fellépéshez átfogó,
elméleti megközelítésre van szükség. Az
órákon a legvitatottabb, érzékeny kérdésekre keressük a választ: meg lehet-e határozni
a populizmus működésének lényegét? Mennyiben jelentik a liberális
parlamentáris politikai rendszer hiányosságai a populizmus megerősödésének
a táptalaját? A populizmus a parlamentarizmusnál hatékonyabb demokráciát
képvisel-e, vagy pedig a parlamenti demokratikus rendszerszerű
felszámolását jelenti-e, ami a demokrácia eszményének a lerombolását jelenti?
Van-e lényegi kapcsolat a huszadik századból ismert diktatúrák, - é
elsősorban a fasizmus és a nácizmus - és a kortárs populista mozgalmak
természete között? Az órákon a
populizmus-kritika számára megkíséreljük egy újfajta úgynevezett
""módszertani individualista"" pozíció kialakítását. A
populizmus problémáját a liberalizmushoz való viszony kérdésén keresztül fogjuk
megközelíteni: a liberalizmust azonban itt esősorban nem politikai
ideológiaként, hanem az egyéni, konkrét személyes szabadság
egzisztenciafilozófiai problémájaként értelmezzük, amelynek kapcsán a
szubjektív döntés problémája kerül a középpontba, a populizmust pedig az
élethazugság jelenségén keresztül határozzuk meg." "Interneten elérhető előadások: (Élethazugság) 1.) https://www.youtube.com/watch?v=7t5MSe-DGNY&t=2104s 2.)
https://www.youtube.com/watch?v=6EXTWZN2BI8&t=376s https://www.youtube.com/watch?v=N6_jtxFYgAA&t=49s (Populizmus) 1.)
https://www.youtube.com/watch?v=rvNH8Z1Xm4M&t=1221s 2.)
https://www.youtube.com/watch?v=NSs0nO490yU&t=1633s 3.) https://www.youtube.com/watch?v=kHSNlNE5t3A&t=1596s https://www.youtube.com/watch?v=724FtYFo3l4&t=3s " eléri
egy bölcsész szakot végzettét (történelem, politológia, szociológia, filozófia) mindenképpen jöjjön a
kurzusra, ha nincs megfelelő előképzettsége, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett
kurzus spcikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató Szakirodalom olvasására
képes angol vagy német mindenképpen
jöjjön a kurzusra, ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus
specikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: KAMARÁS István A kurzus keretcíme: Vallásosság
és magatartás 2020 tavaszra "A vallásosság, az értékrend és az
izlés öszefüggéseit vizsgáló kutatások eredményeinek
elemzése és értelmezése" "Kamarás
István (2009) Vallásosság, habitus, ízlés (kutatási jelentés). Budapest: Loisir
Kiadó, 147 old. —— http://mek.oszk.hu/14600/14652/ " a
kurzus egy részes , egy félév alatt teljesíthető is bölcsész, társadalomismeret mindenképpen jöjjön a
kurzusra, ha nincs megfelelő előképzettsége, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett
kurzus spcikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató elég ha magyarul tud mindenképpen
jöjjön a kurzusra, ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett
kurzus specikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: KAMARÁS István A kurzus keretcíme: Vallásosság
és magatartás 2020 tavaszra "A vallásosság, az értékrend és az
izlés öszefüggéseit vizsgáló kutatások eredményeinek
elemzése és értelmezése" "Kamarás
István (2009) Vallásosság, habitus, ízlés (kutatási jelentés). Budapest: Loisir
Kiadó, 147 old. —— http://mek.oszk.hu/14600/14652/ " a
kurzus egy részes , egy félév alatt teljesíthető is bölcsész, társadalomismeret mindenképpen jöjjön a
kurzusra, ha nincs megfelelő előképzettsége, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett
kurzus spcikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató elég ha magyarul tud mindenképpen
jöjjön a kurzusra, ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett
kurzus specikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Majsai Tamás A kurzus keretcíme: SZ/1)
A keresztény antiszemitizmus és zsidószimpátia forrásai a XVI.-XIX. sz.-ban
A kurzust ajánló oktató: Majsai Tamás A kurzus keretcíme: SZ/4)
Egyházak és az 1945 utáni állambiztonság
A kurzust ajánló oktató: Majsai Tamás A kurzus keretcíme: SZ/2)
Magyarországi protestáns egyházak és a Soá
A kurzust ajánló oktató: Majsai Tamás A kurzus keretcíme: SZ/3)
Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség története
A kurzust ajánló oktató: Nagy Péter Tibor A kurzus keretcíme: Vallásosság
és társadalom a 20-21. században A
kurzushoz kedvcsináló absztrakt: Lényegében
kutatószeminárium, ahol az előző pontban jelzet kérdéskör általános
megbeszélése után kiválasztunk egy megvalósítható kutatási célt, amit a
hallgató a félév végéig teljesít, s lehetőleg publikációképes tanulmányt
ír belőle Az oktató
megközelítésmódjáról előzetesen lehet tájékozódni: Járszalag és aréna Hány
részes a kurzus? a kurzus egy részes , egy
félév alatt teljesíthető is Az
ideális hallgató előképzettsége Bölcsész
vagy teológiai végzettség Ha ez
nincs: Ha nem éri el az
előző pontban jelzett szintet semmiképpen ne jöjjön erre a kurzusra! Nyelvi követelmény: szakirodalom olvasására képes angol Ha ez nincs: mindenképpen
jöjjön a kurzusra, ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló
irodalomjegyzéket állítok össze, tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett
kurzus specikus irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Nagy Péter Tibor A kurzus keretcíme: Társadalomtudományok
társadalomtörténete a 20-21. században A
kurzushoz kedvcsináló absztrakt: Lényegében
kutatószeminárium, ahol az előző pontban jelzet kérdéskör általános
megbeszélése után kiválasztunk egy megvalósítható kutatási célt, amit a
hallgató a félév végéig teljesít, s lehetőleg publikációképes tanulmányt
ír belőle Az oktató
megközelítésmódjáról előzetesen lehet tájékozódni: Sociology in Hungary (Karádyval közösen) Hány részes a kurzus? a
kurzus egy részes , egy félév alatt teljesíthető is Az ideális hallgató előképzettsége Bölcsész vagy teológiai végzettség Ha ez nincs: Ha
nem éri el az előző pontban jelzett szintet semmiképpen ne jöjjön
erre a kurzusra! Nyelvi
követelmény: szakirodalom olvasására
képes angol Ha ez nincs: mindenképpen jöjjön a kurzusra,
ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló irodalomjegyzéket állítok össze,
tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus specikus irodalomjegyzékéből
kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Nagy Péter Tibor A kurzus keretcíme: Oktatás
és társadalom a 20-21. században A
kurzushoz kedvcsináló absztrakt: Lényegében
kutatószeminárium, ahol az előző pontban jelzet kérdéskör általános
megbeszélése után kiválasztunk egy megvalósítható kutatási célt, amit a
hallgató a félév végéig teljesít, s lehetőleg publikációképes tanulmányt
ír belőle Az oktató
megközelítésmódjáról előzetesen lehet tájékozódni: Utak felfelé Hány
részes a kurzus? a kurzus
egy részes , egy félév alatt teljesíthető is Az ideális hallgató előképzettsége Bölcsész vagy teológiai
végzettség Ha ez nincs: Ha nem éri el az előző pontban
jelzett szintet semmiképpen ne jöjjön erre a kurzusra! Nyelvi követelmény: szakirodalom
olvasására képes angol Ha ez nincs: mindenképpen jöjjön a kurzusra, ha nincs
megfelelő nyelvtudása, azt pótló irodalomjegyzéket állítok össze,
tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus specikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Pétervári Kinga A kurzus keretcíme: Jogi
gondolkodás, jogi érvelés, jogi bizonyítás A
kurzushoz kedvcsináló absztrakt: "Kurzus
keretcíme: Jogértelmezés – szövegolvasás Kurzusok
alcímei: 1. Jogi gondolkodás 2. Jogi érvelés 3. Jogi bizonyítás Célcsoport:
Jogászok és nem jogászok részére egyaránt, ha a hallgató fogékony olyan
kérdések iránt mint a jog és igazságosság, jog és etika, jog és kényszer, jog
és történelem, valamint az egyén és a társadalom, az egyén és az állam. Rövid leírás: A paletta
kurzus bevezetésként arról szólt, hogy létezik-e sajátságos jogi gondolkodás és
ha igen, annak milyen következményei vannak. Az itt meghirdetendő kurzus
ennek a vitának az elmélyítése illetve továbbgondolása lenne. Ennek érdekében a
kurzus bővítené a hallgató ismereteit a (jogi) szövegolvasásban és a
különböző értelmezési módszerekben. A módszer történeti és összehasonlító
jellegű. Az értelmezés fő kérdései (Kik? Mikor? Mit? Milyen tudással?
Kiknek?) mellett a különböző szereplői (jogalkotói, jogalkalmazói,
áldozati és elkövetői, felperesi és alperesi…) attitűdök és célok,
érdekek kerülnek elemzésre. A kurzus célja: A kurzus
elvégzésével a hallgató árnyalt képet kap a bíráskodás problémáiról, az egyéni
jogkeresés lehetőségeiről, az igazságosság és a jogosság polémiájáról
valamint a szabályozás hatékonyságáról. Szükséges
előképzettség: Nem szükséges előképzettség, mert a doktori iskola
hallgatója képes kell legyen a bevezető szakirodalmi ismeretek
elsajátításával a kurzusokat külön-külön is abszolválni " Az
oktató megközelítésmódjáról előzetesen lehet tájékozódni: "Law and Economic Analysis of the
Legal Environment Related to the Autonomous Vehicles: Is There a Legal Paradigm
Shift? IOP CONFERENCE SERIES:
MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING 448 Paper: 012030 (2018) DOI How To Keep a Promise: Laymen Answers to the Financial Crisis PERIODICA POLYTECHNICA-SOCIAL AND
MANAGEMENT SCIENCES 26 : 1 pp. 49-66. , 19 p. (2018) DOI Scopus A Ptk
és az állam GAZDASÁG ÉS JOG
XXII : 5 pp. 13-16. , 4 p. (2014) Az
""árva művek"" szabályozásának gazdasági jogi hatása a
piacokra az új Google Books ítélet tükrében GAZDASÁG
ÉS JOG 22 : 1 pp. 25-28. , 4 p. (2014) A
szerzett jogok és a visszamenő hatály MAGYAR
JOG 60 : 10 pp. 598-603. , 6 p. (2013)" Hány
részes a kurzus? a kurzus két részes
ugyan, s bár ez a második rész, azt is szívesen látom, aki az első részt
nem abszolválta Az ideális
hallgató előképzettsége Bármely
doktori iskolai hallgató képes elérni ezt az előképzettséget. Ha ez nincs: Ha nem éri el az előző pontban
jelzett szintet semmiképpen ne jöjjön erre a kurzusra! Nyelvi követelmény: szakirodalom
olvasására képes angol Ha ez nincs: Ha nem éri el az előző
pontban jelzett nyelvi szintet semmiképpen ne jöjjön erre a kurzusra!
A kurzust ajánló oktató: Szentpéteri Nagy Richard A kurzus keretcíme: Politikai alkotmányelmélet A kurzushoz kedvcsináló absztrakt: A politikai alkotmánytan egyrészt az
alkotmány politikai elmélete, amely a politika rendszereivel, a párt-, a
választási, a kormányzati rendszerrel, a hatalommegosztással, a közjogi
berendezéssel és magával a politikai rendszerrel foglalkozik közjog- és
politikatudományi megközelítésben, másrészt a politikai alkotmány elmélete,
amely a konstitucionalizmus politikai felfogását igyekszik igazolni politikai
filozófiai megközelítésben. Az
oktató megközelítésmódjáról előzetesen lehet tájékozódni: "Bérc, avagy a joguralom útjai. Noran
Libro, Budapest, 2017. Vért,
avagy a parlamenti kormányzás. Noran Libro, Budapest, 2018. Mérv, avagy az alkotmányos államfő.
Noran Libro, Budapest, 2019." Hány
részes a kurzus? a kurzus
két részes ez az első rész, kifejezetten azoknak ajánlható, akik a
következő félévben ennek folytatását is fel kívánják venni Az ideális hallgató előképzettsége Eléri egy történelem szakot végzett
bölcsészét. Ha ez nincs: mindenképpen jöjjön a kurzusra, ha nincs
megfelelő előképzettsége, azt pótló irodalomjegyzéket állítok össze,
tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus spcikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató Nyelvi követelmény: Középfokú
angol Ha ez nincs: mindenképpen jöjjön a kurzusra, ha nincs
megfelelő nyelvtudása, azt pótló irodalomjegyzéket állítok össze,
tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus specikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató
A kurzust ajánló oktató: Wildmann János A kurzus keretcíme: Az
egyházak társadalmi helyzetének tudásszociológiai értelmezése A kurzushoz kedvcsináló absztrakt: Az egyház pasztorális helyzetét
alapvetően három tényező határozza meg: a társadalom típusa, a
vallás/egyház társadalmi helyzete, valamint a polgárok valláshoz/egyházhoz való
alapvető viszonya. A szeminárium során ezeket a tényezőket kutatjuk
mai Magyarországon. Az oktató
megközelítésmódjáról előzetesen lehet tájékozódni: Hány részes a kurzus? a kurzus egy részes , egy félév alatt teljesíthető is Az ideális hallgató előképzettsége Bölcsész vagy teológiai végzettség Ha ez nincs: Ha nem éri el az előző pontban jelzett szintet
semmiképpen ne jöjjön erre a kurzusra! Nyelvi
követelmény: ajánlatos a középfokú
német nyelvtudás Ha ez nincs: mindenképpen jöjjön a kurzusra,
ha nincs megfelelő nyelvtudása, azt pótló irodalomjegyzéket állítok össze,
tudomásul vezsem, hogy emiatt a tervezett kurzus specikus
irodalomjegyzékéből kevesebbet teljesít a hallgató